نماد سایت شرکت طراحان منظر آینده

محوطه سازی باغچه

چرا باید برای باغچه محوطه سازی انجام داد؟

شاید شما هم جزو کسانی باشید که برای استراحت و آرامش خودتون یک باغچه در اطراف شهر های شلوغ تهیه کرده اید. حالا به این فکر افتادید که شاید بهتر باشه فضای سبز این باغچه را به زیباترین شکل ممکن درست کنید اما نمیدونید چطور. ما در این مقاله قصد داریم که به شما نحوه محوطه سازی باغچه را کاملا توضیح دهیم. قبل از هرچیز بهتره تا به سوال بالا یک جواب کامل بدهیم. اگر شما یک باغچه تهیه کردید قطعا دوست دارید تا از فضای سبز آن لذت ببرید تا تعطیلات به بهترین شکل برای شما سپری بشه. پس بدون هیچ مقدمه ای نیاز به محوطه سازی آن خواهید داشت که باید اینکار را به یک شرکت فعال در این زمینه بسپارید مانند طراحان منظر آینده.

مراحل ساخت فضای سبز باغچه:

بررسی و ایجاد طرح اولیه:

برای شروع کار اول باید به شناخت دقیق منطقه مورد نظر برسیم چون کارهایی مانند کاشت گیاهان رابطه مستقیم با آب و هوای اون ناحیه داره.پس از بررسی اصولی آب و هوا و همچنین جنس خاک محل ساخت باغچه به سراغ ایجاد طرح اولیه می رویم. کارشناس شرکت مربوطه یک طرح اولیه از محل قرار گیری المان ها و همچنین نوع ساخت فراهم میکنه و در اختیار کارفرما قرار میده. سپس کارفرما میتونه نظرات و سلیقه شخصی خودشه تو اون طرح اعمال کنه.

شروع عملیات اجرایی:

پس از کامل شدن طرح وتایید توسط کارفرما پروژه رسما وارد فاز اجرایی خودش میشه. اول زمین مورد نظر به صورت اصولی صاف میشه تا پستی و بلندی های زمین از بین بره. بعد از این باید مسیرها، محل قرار گیری المان ها و گیاهان مشخص بشه . حالا که جای همه المان ها تعیین شد باید مسیر و بستر تاسیسات مانند لوله های آبیاری و کابل برق ایجاد بشود. به این ترتیب در زمان اجرا هیچگونه برخورد با تاسیسات و یا نیاز به تغییر مکان آنها نداریم.

هرچیز در جای خود:

بعد از اینکه زیر ساخت پروژه فراهم شد،نوبت قرار گیری همه چیز سرجای خودش میرسه. در این مرحله باید المان هایی مانند آبنما ، آلاچیق و… در محل مناسب خودشون نصب شوند.برای زیبایی محوطه سازی باغچه شما باید کاشت گیاهان زینتی مناسب و زیبا نیز انجام بشه .انتخاب گیاهان باید با نظر مستقیم مسئول پروژه شما انجام بشه چون به دلایلی که اول مقاله گفتیم احتمال آسیب به فضای سبز باغچه شما وجود داره.

اتمام کار محوطه سازی:

برای اتمام کار نکات ریزی هستند که باید مورد توجه قرار بگیرند. یکی از این نکات محل قرار گیری المان ها است. به طور حتم در باغچه شما درختانی حضور خواهند داشت که قرار گیری باربیکیو در کنار آنها میتواند شما را دچار حادثه کند.پس انتخاب محل قرار گیری بسیار مهم میباشد. یکی دیگه از نکات مهم در اینکار اضافه کردن سیستم آبیاری هوشمند به محوطه سازی باغچه شما خواهد بود. اینکار موجب میشه تا آب کمتری هدر بره و همچنین نیاز به حضور فیزیکی شما یا یک سرایدار برای انجام آن نباشد.مسئه با اهمیت دیگه توجه ویژه به درخت های باغچه شماست.به احتمال زیاد این درختان میوه دار هستند و باید نگهداری ویژه ایی از آنها صورت بگیره تا باعث آسیب به دیگر گیاهان نشوند.

نیاز مبرم به نگهداری فضای سبز باغچه:

نگهداری فضای سبز به خاطر مراقبت دوره ای از گیاهان وهمچنین عناصری مانند آبنما و سیستم برقی صورت میگیره. ولی نگهداری بیشتر برای حفظ گیاهان ارزشمند، فضای سبز است.بهترین کار پس از پایان پروژه اینه که یک قرارداد با شرکتی که کار محوطه سازی باغچه شمارا کرده ببندید. این کار به خاطر آشنا بودن اون تیم با تمامی اصول محوطه سازی شما از جمله محل قرار گیری تاسیسات مانند لوله و کابل های برق میباشد.

اصول معماری برای محوطه سازی باغچه:

امروزه اصول معماری متنوعی وجود دارد.مانند سبک کلاسیک، مدرن، سنتی و غیره. اینکه شما چه نوع سبکی را بپسندید سلیقه شخصی شماست. اما نکته مهم برای محوطه سازی ایجاد یک هماهنگی بین نوع معماری سازه با محوطه سازی میباشد. اگر بخام خیلی ساده بگم با یک مثال اینکارو میکنم. از قدیم میگن وصله ناجور، این کاردقیقا مصداق بارز همین مثال است.پس حتما در انتخاب سبک محوطه سازی خود دقت کنید.

چه المان هایی در ساخت فضای سبز باغچه مورد استفاده قرار میگیرد؟

برای این سوال جواب های متنوعی وجود دارد، اما عناصری هستند که به طور معمول در محوطه سازی استفاده میشوند. مانند آلاچیق ، آبنما، باربیکیو، پرگولا و حتی در مکان هایی که فضای بزرگی دارند ساخت برکه های کوچک نیز انجام میشود.

محوطه سازی باغچه طراحی و اجرا شرکت طراحان منظر آینده .

طراحان منظر آینده از ده سال پیش تا کنون در زمینه محوطه سازی باغچه ویلا و روف گاردن فعال است .

در طراحی محوطه سازی حیاط و باغچه به دلیل کوچک بودن فضا به چند نکته باید

توجه داشت مانند استفاده از طراحی سبک و خلوت تر برای بزرگ تر

نشان دادن فضا چون با یک طراحی شلوغ فضای شما بسیار کوچک تر

از آنچه که هست دیده می شود و نکته دیگر اینکه اشل المانها باید

با فضا هماهنگ باشد تا بتوان تعداد بیشتری المان استفاده کرد .

نمونه کاری که در زیر مشاهده می کنید در سال 93 توسط کارشناسان این

شرکت در مساحت 60 متر مربع اجرا شده است در این طرح با توجه به

نمای ساختمان که کلاسیک بود سعی بر آن شد تا محوطه نیز طراحی

کلاسیک داشته باشد استفاده از آبنمای کاسه ای سنگی و همچنین

نیمکت و استند و گلدان سنگی استفاده شد تا فضای کلاسیک بوجود آید .

طراحی عموما با توجه به دونکته سلیقه کارفرما و همچنین نمای ساختمان انجام می شود .

ممکن است ساختمانی دارای نمای کلاسیک باشد ولی کارفرما تمایل به طراحی مدرن داشته باشد .

استفاده از سیستم آبیاری هوشمند نیز در محوطه سازی باغچه لازم می باشد

به این دلیل که هم در هزینه باغبان جهت آبیاری صرفه جویی می شود و هم در مصرف آب .

نورپردازی نیز از اجزای جدایی ناپذیر محوطه سازی است که جلوه خاصی در شب می دهد .

البته نورپردازی حتما باید توسط تیم اجرایی محوطه سازی انجام گردد چون در مسئله

آب بندی و سر بندی چراغ در فضای باز تفاوت زیادی با سربندی در داخل ساختمان وجود

دارد و نیاز به برقکار متخصص خود را دارد و برای اتصالات باید از مفصل استفاده بشود .

از المانهایی مانند آلاچیق پرگولا آبنما مه پاش باربیکیو نیز در محوطه سازی استفاده می شود .

خروج از نسخه موبایل