page contents

قیمت روف گاردن چگونه محاسبه میشود؟

محاسبه قیمت روف گاردن به عوامل متعددی بستگی دارد که در ادامه این مقاله به انها خواهیم پرداخت.

شاید به دنبال ساخت یک روف گاردن باشید و دوست داشته باشید یک فضای سبز زیبا بر روی پشت بام خود داشته باشید ولی نمی دانید چقدر باید از جیبتان هزینه کنید.

شرایط مختلفی برای برآورد هزینه طراحی و ساخت انواع روف گاردن بررسی میشود و اینها کاملا بستگی به سلیقه شخصی شما و اینکه چقدر خرج خواهید کرد دارد.

در این مقاله قصد داریم عوامل موثر در تایین هزینه ساخت روف گاردن را به شما بگوییم پس در ادامه با ما همراه باشید تا در این مورد بیشتر بدانید.

میخام یک روف گاردن لاکچری داشته باشم:

شاید شما بخواهید یک روف گاردن لاکچری داشته باشید در این صورت باید از المان های مختلفی در طراحی و ساخت آن استفاده کنید مانند آبنما،آلاچیق،پرگولا و یا حتی باربیکیو.

استفاده هرکدام از اینها در ساخت بام سبز شما میتواند هزینه هایی را به شما تحمیل کند اما اینکه هرکدام در چه سطح کیفیتی یا چه مدلی انتخاب شود هزینه شما را کاملا متفاوت خواهد کرد.

به طور مثال قیمت یک آبنمای سنگی بیشتر از یک آبنمای کامپوزیتی خواهد بود.حالا تصمیم گیرنده شمایید یک روف گاردن لاکچری یا معمولی؟

میخام در روف گاردن از چمن طبیعی استفاده کنم:

این مورد یکی از هزینه بر ترین کارها برای ساخت روف گاردن میباشد شاید بپرسید چرا؟ ما انواع روف گاردن داریم که میتوان در سطوح مختلف با شرایط مختلف ساخت.

یکی از گران ترین روش ها ساخت روف گاردن به روش متمرکز است.

حالاشاید بپرسید روف گاردن متمرکز چیه؟به روف گاردنی که در آن خاک بر روی سطح پشت بام ریخته میشود و گیاهان در آن کاشته میشود روف گاردن متمرکز میگویند.

حالا که با روف گاردن متمرکز آشنا شدید برگردیم به مطلب خودمون زمانی که شما بخواهید از چمن طبیعی برای بام سبز خود استفاده کنید. باید روش متمرکز را انتخاب کنید که در این صورت کف پشت بام شما باید با لایه های ضد نفوذ رطوبت وآب مانند (پلی اورتان) به طور صحیح عایق شود تا از نفوذ آب و رطوبت به داخل سقف خانه شما جلوگیری شود.

اما این همه کار است؟خیر.در ادامه شما باید از لایه ایی به نام (آنتی روت) هم استفاده کنید و کف پشت بام خود را عایق کنید.لایه آنتی روت مانع نفوذ ریشه گیاهان به کف پشت بام میشود. در نتیجه همه اینکار ها شما میتوانید در روف گاردن خود از چمن طبیعی استفاده کنید.

چمن طبیعی روف گاردن

گیاهان خاص:

استفاده از گیاهان خاص در روف گاردن هزینه های شما را بالا خواهد برد به دو دلیل: اول اینکه قیمت ذاتی گیاهان خاص بالا است و برای خرید آنها باید مبالغ بالا پرداخت کنید. دوم اینکه نگهداری از آنها هم هزینه بر خواهد بود. شما پس از ساخت روف گاردن خود نیاز دارید از آن نگهداری صحیحی انجام بدید پس کاملا مشخصه هرچه گیاه شما خاص تر باشه قیمت نگهداری آن بالاتر و البته شرایط محیطی برای نگهداری و حتی رسیدگی از لحاظ تغذیه گیاه هم کاملا متفاوت خواهد بود.

داشتن یک آبنمای کوچک یا بزرگ:

برای انتخاب یک آبنما برای روف گاردن عوامل زیادی باعث افزایش یا کاهش قیمت آن میشود.اما چه چیز هایی؟ میخام یک مثال بزنم :قطعا زمانی که شما قصد خرید یک ماشین دارید صرفا به اینکه حرکت میکنه توجه نمیکنید و عوامل متعددی در تصمیم گیری شما برای خرید تاثیر داره مانند آپشن ها، رنگ یا خدمات پس از فروش.برای انتخاب آبنما هم شما دقیقا درگیر عوامل مختلفی میشوید مانند جنس آن که سنگ قطعا بیشترین قیمت را خواهد داشت .یا انواع مدل ها مثل آبنما پرده ایی ، صخره ایی یا مدرن که هرکدام مبالغ متفاوتی از جیب شما برخواهد داشت.

آبنما مدرن

یک آلاچیق میتواند زیبا باشد:

آلاچیق علاوه بر زیبایی ، سایبان شما در زمان هایی که آفتاب و چتر شما در هوای بارانی خواهد بود اما مهمتر از کارایی قیمت آن است.برای آلاچیق در بام سبز متریال های بسیاری میتوان به کار برد مثل چوب ،فلز و یا حتی سیمان ولی اگر بخواهید از متریال ارزانی مانند سیمان استفاده کنید شاید کمی بی انصافی باشد.شما برای زیبایی محیط زندگی خود هزینه میکنید پس بهتره از متریال با کیفیتی مانند چوب استفاده کنید که البته با توجه به هزینه بیشتر شما صاحب یک فضای بسیار زیبا در پشت بام خود خواهید شد.

آلاچیق روف گاردن

شاید باربیکیو در روف گاردن حیاتی باشد:

ما ایرانی ها را نمی توان از کباب و جوجه جدا کرد مخصوصا در تفریحات پس چه بهتر که در روف گاردن خود یک باربیکیو داشته باشید که هرزمان هوس کباب و جوجه کردید به راحتی بتوانید آن را خودتان درست کنید.اما باربیکیو هم جزو مخارج شما برای ساخت روف گاردن میباشد.برای ساخت باربیکیو در روف گاردن میتوانید از متریالی مانند سنگ که مجددا گرانترین و یا آجر که متوسط و سیمان که اصلا توصیه نمیکنیم استفاده کنید.

باربیکیو سنگی

جمع بندی هزینه های روف گاردن

حالا که بیشتر موارد مورد نظر برای ساخت یک بام سبز را بررسی کردیم نوبت به آن رسیده تا که به یک جمع بندی برسیم.روش های متفاوتی برای ساخت روف گاردن وجود دارد که هرکدام هزینه های خاص خودشان را دارند. برای همین در این قسمت به کلیت این موضوع خواهیم پرداخت. برای ساخت بام سبز به روش متمرکز شما باید بیشترین هزینه و برای استفاده از سیستم مدولار پایین ترین هزینه را خواهید پرداخت.اما دقیقا چه چیزی باعث این ماجرا می شود؟

همه ما می دانیم که کاشت گیاهان در بستر خاک انجام می شود ولی اگر عمق بستر خاک ما کم باشید چه می شود؟گیاهان ما رشد خوبی نداشته و باعث خشک شدن آنها می شود.اگر که جای رشد هم داشته باشد ممکن است سقف منزل شما راسوراخ کنند . اینجا دقیقا جایی است که هزینه ها شکل  خواهد گرفت.

سخن آخر:

اگر میخواهید یک روف گاردن چه ساده و یا خیلی شیک داشته باشید شما باید با یک شرکت در زمینه طراحی و اجرای روف گاردن مشاوره کنید. و با توجه به شرایط پشت بام شما ، مساحت و امکانات موجود در آن برآورد هزینه برای شما انجام شود که ما شرکت طراحان منظر آینده را به شما پیشنهاد میکنیم.

دسته‌ها: روف گاردن

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

Avatar placeholder

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.