نماد سایت شرکت طراحان منظر آینده

روف گاردن کوچک

روف گاردن کوچک طراحی و اجرا توسط کارشناسان مجرب شرکت طراحان منظر آینده .

روف گاردن یا باغ بام  امروزه محبوبیت زیادی در نزد مردم دارد بخصوص انواع روف گاردن کوچک .

با توجه به زندگی شهر نشینی و نبود فضای سبز کافی و دوری انسان از طبیعت

و با توجه به اینکه ذات طبیعی انسان با طبیعت پیوند خورده است همیشه نیاز

به انرژی و آرامشی که انسان از طبیعت می گیرد در وجودش احساس می شود .

یک روز پر کار و تنش را در نظر بگیرید که ذهن شما را آشفته کرده است

حال خود را بعد از ساعت کاری بر روی بام سبز منزل خود در نظر بگیرید .

به دور از هر تنش و استرسی با انرژی که از گیاهان می گیرید

به سرعت ریکاوری کرده و به آرامش فکری و جسمی می رسید .

اگر منزل شما متراژ زیادی ندارد نگران نباشید چون با یک طراحی

اصولی می توان کوچک ترین فضا ها را نیز به یک روف گاردن زیبا تبدیل کرد .

استفاده بهینه از فضا برای ساخت بام سبز

بزرگ بودن متراژ مهم نیست مهم استفاده بهینه از فضای موجود است .

مثلا نباید از یک طراحی روف گاردن شلوغ استفاده کرد چون فضای موجود

را کوچکتر نشان می دهد و در عین حال نباید طراحی بیش از حد ساده باشد

باید جانمایی ها اصولی باشد تا از المانهای متفاوتی بتوان استفاده کرد .

میتوان در یک فضای 60 متر مربعی از المانهایی مانند آبنما آلاچیق یا پرگولا

فلاور باکس سیستم مه پاش سیستم  آبیاری هوشمند و همینطور چمن طبیعی و یا مصنوعی استفاده کرد .

پوشش گیاهی در یک روف گاردن کوچک نباید متراکم و متنوع باشد تا فضا را محدود نکند .

دقت کنید در روف گاردن دید به محیط اطراف اهمیت بالایی دارد

پس در حد امکان از درختچه ها بجای درختان استفاده کنید مگر در مواردی که نیاز به محصور کردن باشد .

شرکت طراحان منظر آینده با ده سال سابقه در زمینه طراحی و

اجرای روف گاردن آماده ارائه انواع خدمات به شما مشتریان گرامی می باشد .

جهت دریافت مشاوره رایگان با شماره 44765236 تماس بگیرید .

روش ساخت روف گاردن در فضای کم

در زندگی مدرن و شهری امروز فضای مورد استفاده انسان به حداقل رسیده است. این کمبود فضا به دلیل افزایش روز افزون جمعیت در سراسر دنیاست.اما تکنولوژی به کمک انسان آمده تا با کمترین فضا بیشتری بازدهی را داشته باشیم.

برای ایجاد یک روف گاردن شرایط خاصی احتیاج است که با هر متراژی این شرایط به قوت خودش باقی است. به طور مثال مقاومت ساختمان از ملزومات حیاتی ساخت بام سبز است. اما استفاده از عناصر مختلف مانند آبنما و آلاچیق و …شما مختار هستید.

شرکت های مجری بام سبز برای اینکه حداکثر استفاده از فضای تحت اختیار خود را داشته باشند تکنیک های خاصی را به کار میگیرند که در ادامه به آنها میپردازیم.

1-کاشت گیاهان اضافی ممنوع:

در اکثر پروژه های بام سبز بهره بردن از گیاهان متعدد یک امتیاز محسوب میگردد. اما در صورت کمبود فضا اولین فاکتور برای حذف گیاهان است. اما این به این معنی نیست که تعداد زیادی از گل و گیاه را حذف کنیم بلکه انتخاب اصولی و هوشمندانه گیاه برای فضای مورد نظر است.

2-آبنمای بزرگ را حذف کنید:

هر بام سبز از عناصر مختلفی مانند آبنما و آلاچیق تشکیل میشود. این عناصر با توجه به ویژگی های خاص خود میتوانند محیط بیشتری را از پشت بام شما اشغال کنند.برای جلوگیری از اینکار باید تناسب آبنما با محیط بام باغ را در نظر بگیریم.به عنوان مثال نمیتوان از یک آبنمای صخره ایی در فضایی حدودا 60 متری استفاده کنیم.

آبنما

3-خداحافظ آلاچیق:

شاید یک از محبوب ترین المان ها در ساخت فضای سبز چه در گشت بام چه در حیات آلاچیق باشد. چون در آب و هوای گوناگون محافظ ما است.اما روف گاردن کوچک ما جای کافی برای میزبانی از آلاچیق را ندارد. به همین دلیل حذف آلاچیق از دستور کار ساخت لازم و ضروری است.

4-راه های سنگی و برکه :

شاید این گام آخر باشد. اما میتواند فضای زیادی را اشغال کند.به همین خاطر از ساخت راه های سنگی و برکه هایی که در طول مسیر پرهیز میکنیم.البته اینکار غیر از کاهش محیط مورد تصرف باعث کاهش وزن ساختمان هم میگردد.

حداقل فضای مورد نیاز برای ساخت یک بام سبز چقدر است؟

شهری مانند تهران میزبان ساختمان های گوناگونی است. مثلا در جنوب و شرق تهران شاهد آپارتمان هایی با متراژ زمین کم است. ولی در محله های شمال و غرب تهران زمین ها متراژ بیشتری دارند.

پس باید برای همه نوع متراژی پلن خاصی داشت. اما هرکاری استاندارد ویژه خودش را دارد. ساخت روف گاردن هم از این قائده مستثنی نیست. برای ساخت یک روف گاردن کوچک شما نیاز به محیطی حداقل در حدود 60 تا 80 متر دارید.

اما باید توجه داشت که این اعداد حداقل هستند. پس برای ساخت روف گاردن در همچین مساحتی نیاز مبرم به رعایت اصولی که در بالا به آنها اشاره شد دارید.

بهترین روش برای ساخت بام سبز کوچک:

بام سبز یا روف گاردن ها در انواع متفاوتی طراحی و اجرا میشوند. به همین خاطر انتخاب نوع ساخت برای متراژ های متفاوت حیاتی است.حالا در ادامه به بررسی کوتاهی از این روش ها میپردازیم:

1-روف گاردن متمرکز:

در این روش خاک به صورت بستر اصلی روی سطح بام ایجاد و سپس گیاه در آن کاشته میشود.ولی مسئله مهم در این نوع ایزولاسیون اصولی است. زیرا در صورت رعایت نشدن اصولی باعث نشت آب میشود.این کار هزینه بسیار زیادی را برای شما در بر دارد.در ادامه ساخت این پروژه نیاز به بستر سازی آبیاری هوشمند هم دارد.

2-بام سبز گسترده:

سیستم گسترده برپایه استفاده از فلاور باکس ها و گلدان ها است. به شکلی که تمرکز چینش آنها در اطراف پشت بام خواهد بود.در این مدل توان کاشت گیاهان در کف پشت بام وجود ندارد. ولی روش های جایگزینی مثل بهره گیری از چمن مصنوعی پیشنهاد میگردد.

2-سیستم مدولار:

شاید مدولار مناسب ترین سیستم برای اجرای بام باغ کوچک باشد. دلیل این حرف استفاده بسیار مناسب از تمام محیط در دسترس شماست. بام باغ مدولار به صورت آماده و پیش ساخته بر اساس نقشه بام شما طراحی و ساخته میگردد. سپس به محل مورد نظر آمده و مرحله نصب انجام میگیرد.

خروج از نسخه موبایل